Praatplaat - Mieske.nl
Mieske Illustratries & mixed media
illustratie,illustraties,mieske,illustration
20125
page-template-default,page,page-id-20125,theme-bridge,bridge-core-3.1.3,woocommerce-no-js,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,columns-4,qode-theme-ver-30.2,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid

Praatplaat

Voorbeelden

  • Een school die haar missie en visie herkenbaar wil uitdragen
  • Een organisatie die een ingewikkeld proces wil verhelderen
  • Een bedrijf dat een nieuwe koers of strategie visueel wil communiceren
  • Een gemeente die een visuele pitch van elk team wil gebruiken
  • Een onderzoeker die de uitkomsten van een project wil samenvatten
  • Een professional die alle processtappen van zijn/haar expertise wil weergeven

 

Allemaal voorbeelden van professionals die op zoek zijn naar een visueel hulpmiddel om hun boodschap krachtig en helder te delen met hun doelgroep.

 

Wat is een praatplaat precies?

Een praatplaat kan op een overzichtelijke manier informatie weergeven en ervoor zorgen dat jouw boodschap beter begrepen wordt. Een praatplaat is een combinatie van tekst en afbeeldingen met daarin een heldere logica en ordening van de verschillende onderdelen en hun verbanden.

 

Tijdens een intake bespreken we samen:

  • Wie de doelgroep is
  • Wat de kernboodschap(pen) van je verhaal is/zijn
  • Wat het doel is van de praatplaat (dialoog, betoog, informatieverstrekking, etc)
  • Welke complexe informatie ik op begrijpelijke wijze kan weergeven
  • Welke eventuele metaforen en/of compositievorm passend zou zijn
  • Op welke wijze de plaat gecommuniceerd wordt (digitaal/gedrukt/formaatwensen)

 

Ervaringen opdrachtgever

Opdrachtgevers ervaren dat het soms ook een zoektocht is naar de kern van hun eigen complexe verhaal. We merken regelmatig dat we al pratende en ook door de eerste concepttekening samen in staat zijn het verhaal aan te scherpen. Daarnaast werkt het prettig dat een praatplaat, na een toelichting of presentatie, makkelijk en laagdrempelig gedeeld kan worden door het ophangen op een prikbord of publicatie binnen een netwerk. Hierdoor blijft het langer ‘zichtbaar’.

 

Werkwijze

Na een intake en ontvangst van informatie ga ik aan de slag met een concept. Op basis van de feedback hierop ga ik aan de slag met de uitwerking. Daarna volgt standaard nog 1 feedbackronde (meerdere is mogelijk). Een praatplaat wordt digitaal opgemaakt op A4/A3 formaat. Desgewenst kan ik dit vergroten en/of het drukwerk verzorgen.

 

 

         

       

 

 

Opdrachtgevers:

Warande Zorg, VSO school Stip, HowAboutYou, PJT School, Wijkverpleging Kampen, Global Center of Adaptation, Hogeschool Leiden, ScaleUp company, KNAW, Nationaal Programma RES, Gemeente Roosendaal, Gemeente Land van Cuijk, Belastingdienst, ‘s Heerenloo, 4advies, Ministerie van OCW, FrieslandCampina, Eli Lilly, CPOV, Amnesty International, Ik Onderneem, OMU, Rabobank, PostNL, Boskalis, Pica Uitgeverij, TNO, DSG Bouwmaat, DataIM, Cognitum, Hogeschool van Amsterdam, Taal doet meer, SRVO en NS stations.